Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο, 25 Οκτωβρίου 2014

eTwinning project

eTwinning project :"ΉΡΩΕΣ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟΙ...ΣΕ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΜΑΓΕΥΤΙΚΗ"



Η εικόνα του logo είναι από τους: http://www.mythoplastes.gr/

Φέτος έχω τη χαρά να πραγματοποιήσω για πρώτη φορα πρόγραμμα eTwinning και να συνεργαστώ με αγαπημένες φίλες και συναδέρφους
Αριάδνη,Σέβα,Άννη,Δέσποινα,Καλλιόπη,Φαίη,
Άννα,Κική,Κατερίνα,Αθηνά
Το πρόγραμμά μας
Νηπιαγωγείο:
2/Θέσιο Γαρδικίου Θεσπρωτίας
Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί:
Κανερνή Διονυσία

Αριθμός μαθητών που συμμετέχουν:
14
Χρονική διάρκεια του προγράμματος:
5 μήνες
Τίτλος προγράμματος:
Ήρωες φαναταστικοί σε διαδρομή μαγευτική

Συνεργασία με 14 Νηπιαγωγεία από:

Θεσπρωτία-Σέρρες-Θεσσαλονίκη-Πάτρα-Ρόδο-Κρήτη


Σκοπός του προγράμματος μας είναι:
Η δημιουργική γραφή στο Νηπ/γείο.Η προώθηση της συνεργατικής
μάθησης και γραφής μέσα από το περιβάλλον κοινωνικής δικτύωσης etwinning.Να συνδέσουν οι μαθητές το 
πώς και γιατί γράφουμε,να αρχίσουν δηλαδή να συνειδητοποιούν την κοινωνική διάσταση του γραπτού λόγου.

Στόχοι:
  1. Ανάπτυξη δημιουργικότητας και φαντασίας των μαθητών,με τον πειραματισμό και εξοικείωση τεχνικών γραφής.
  2. Επαφή με τη λογοτεχνία και εμπλουτισμός προφορικού λόγου.
  3. Ανάπτυξη της ενσυναίσθησης(θέασης των πραγμάτων με τα μάτια του άλλου)
  4. Εμπλοκή σε συνεργατικές δραστηριότητες δημιουργικής γραφής,κάνοντας χρήση εργαλείων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας(ΤΠΕ),μέσω του προγράμματος etwinning.
  5. Δημιουργία παραμυθιού-ιστορίας.

Περιγραφή
Σε μικρές ομάδες τα παιδιά θα γνωρίσουν μια διαδικαστική προσέγγιση των φάσεων της συγγραφής
παραμυθιού.Μέσα από διαδικτυακές συναντήσεις και δραστηριότητες ενταγμένες στο πρόγραμμα etwinning,

τα παιδιά θα δημιουργήσουν έναν χαρακτηρισυικό ήρωα δικό τους,ο οποίος μαζί με τους υπόλοιπους ήρωες των άλλων νηπιαγωγείων,θα εμπλακεί σε ένα παραμύθι,που θα δημιουργηθεί από τα παιδιά,ακολουθώντας συγκεκριμένες τεχνικές.

Στη συνέχεια θα δοθεί η δυνατότητα στους μαθητές και στις συνεργαζόμενες νηπιαγωγούς,να παρουσιάσουν τη δουλειά τους,το δικό τους παραμύθι,με σύγχρονα εργαλεία όπως:chat e-mail,MP3,TwinSpace,άλλο λογισμικό{power point,

φωτογραφίες και σχέδια),ακουστική διάσκεψη,εικονικό περιβάλλον εκμάθησης(κοινότητες,εικονικές τάξεις....)

ημερολόγιο του έργου,φόρουμ.


Η δημιουργία του παραμυθιού θα ολοκληρωθεί σε πέντε φάσεις:
  1.  Γνωριμία των συνεργαζόμενων τμημάτων
  2.  Δόμηση ενός χαρακτήρα και το περιβάλλον στο οποίο ζει  ανά τμήμα
  3.  Συγκέντωση όλων των χαρακτήρων από τις νηπιαγωγούς
  4.  Σύνθεση της υπόθεσης του παραμυθιού
  5.  Παρουσίαση του παραμυθιού στις υπόλοιπες ομάδες 


28η Οκτωβρίου

Η εβδομάδα που μας πέρασε ήταν αφιερωμένη σε δραστηριότητες
σχετικές με τα ιστορικά γεγονότα της 28ης Οκτωβρίου 1940,
με την ελληνική σημαία,με το δίπτυχο πόλεμος-ειρήνη.
Μετά από πολλές εικόνες,συζητήσεις και δραματοποιήσεις
 που κάναμε για τα γεγονότα,ακολουθούν ορισμένες από
τις εργασίες που κάναμε.

Ομαδική εργσία
Ο αγώνας των Ελλήνων στα βουνά

και η βοήθεια που πρόσφεραν οι γυναίκες

Φτιάξαμε το πανό μας
(ιδέα που αξιοποίησα από την Αριάδνη)

Φτιάξαμε την ελληνική σημαία κόβοντας άσπρες λωρίδες.
Μιλήσαμε για το σχήμα της

Αριθμήσαμε τις άσπρες και τις μπλέ γραμμές

Μάθαμε τι συμβολίζουν οι άσπρες και μπλε αντίστοιχα
και το έγραψαν




Έφτιαξαν τα ατομικά τους σημαιάκια




Μετά την ανάγνωση του παραμυθιού
"Το κανόνι της ειρήνης"
έφτιαξαν τα δικά τους κανόνια της αγάπης






και με μεγάλη αφοσίωση έφτιαξαν και την ομαδική εργασία

το κανόνι της ειρήνης

Από όλες τις εικόνες που είδαν τα παιδιά,
τους άρεσε ιδιαίτερα η συγκεκριμένη.
Γι 'αυτό και αποφασίσαμε την πρόσκληση για τη γιορτή μας
να την μεταφέρει ένα περιστέρι.

Έφτιαξαν τα σημαιάκια για πρόσκληση

έκοψαν τα περιστέρια

Έτοιμες οι προσκλήσεις μας,φτιαγμένες από τα παιδιά
που προτιμούν και επιλέγουν ειρήνη!!!



Πέμπτη, 16 Οκτωβρίου 2014

Εγώ και η οικογένειά μου

Αυτές τις ημέρες μιλήσαμε για την οικογένεια μας και το ρόλο μας μέσα σε αυτή

Καταγράψαμε τους λόγους που αγαπάμε την οικογένεια μας
και τι μας προσφέρει.

Με τη βοήθεια του πίνακα αναφοράς μάθαμε,παίξαμε με τις λέξεις
και πολλά απο τα νήπια στη γωνιά γραφής προσπάθησαν να τις γραψουν..
Τις εικόνες της πήρα από την Ανθή και το e-children.

Μιλήσαμε για τις μορφές της σημερινής οικογένειας.
Γνώρισαν τις διαφορές των δύο φύλων,
προβληματίστηκαν για τους ρόλους και
κατανόησαν την έννοια της ισότητας των δύο φύλων.

Ζωγράφισαν την οικογένειά τους και την παρουσιάσαν στην ολομέλεια













Τα νήπια ζωγράφισαν τα μέλη της οικογένειάς τους

Κατέγραψαν και μέτρησαν από πόσα άτομα αποτελείται η οικογένειά τους
και  βρήκαν την οικογένεια με τα παερισσότερα και τα λιγότερα μέλη.

Συζητήσαμε τι είναι γάμος,γιατί γίνεται,που γίνεται,αντικείμενα που βλέπουν
στους γάμους,ποιοί συμμετέχουν κι αν έχουν πάει σε γάμους.
Διαβάσαμε το λαικό παραμύθι
"Ο ποντικός και η θυγατέρα του" και στη συνέχεια το
δραματοποιήσαμε.
Το παραμύθι μιλάει για έναν ποντικό που ήθελε να παντρέψει την κόρη του,
αλλά δεν ήθελε να τη δώσει σε ποντικό.

Ρώτησε τον ήλιο αν την ήθελε για γυναίκα του,αλλά αυτός αρνήθηκε,

ρώτησε τα σύννεφα,αλλά κι αυτά αρνήθηκαν.



Ο βοριάς για να τον αποφύγει τον έστειλέ στο πύργο, γιατι είχε μεγαλύτερη
δύναμη

Και ο πύργος τον συμβούλεψε να δώσει την κόρη του σε ποντικό,
γιατι πιο δυνατους από αυτους δεν υπάρχουν.
Έτσι κι έγινε!!
Παντρεύτηκαν και καλεσμένοι ήταν όλοι

Εδώ ετοιμάζουν τη νύφη



και ο γαμπρός μας έτοιμος

προσφέρει και τα λουλούδια στη νύφη

και ακολουθεί τρελό γλέντι


Στη συνέχεια έφτιαξαν το γενεαλογικό τους δέντρο










Σε φύλλο εργασίας που ετοίμασα,
τα παιδια ζωγράφισαν πως περνούν
το χρόνο τους με την οικογένειά τους





Αυτό είναι και το φύλλο εργασίας για όποιον το θέλει
(Αριάδνη ευχαριστώ για τη βοήθεια)

Σε γλωσσοπίεστρα ζωγράφισαν πρόσωπα από την οικογένειά τους

μας τα παρουσίασαν στο κουκλοθέατρο

και έπαιξαν ρόλους,με σπιτάκια που έφτιαξαν με το οικοδομικό υλικό

Από τη συζήτηση καταλήξαμε ότι τα παιδιά θέλουν ακόμη
περισσότερο χρόνο με τους γονείς,γι'αυτό κι εμείς αποφασίσαμε
να γράψουμε ένα γράμμα στους γονείς γι'αυτά που θέλουν να κάνουν μαζί τους.
Σε μια καρδιά ζωγράφισαν τι θέλουν να κάνουν με τη μαμά 

σε άλλη τι θέλουν να κάνουν με το μπαμπά τους

με τα αδέρφια τους

και τι θέλουν να κάνουν όλοι μαζί 

όλα αυτά τα δέσαμε και φτιάξαμε το γραμματάκι μας για τους γονείς


Μαμά,μπαμπά έχείς γράμμα!!!




Αλλά επειδή δεν πρέπει μόνο να ζητάμε από τους γονείς μας,
συζητήσαμε και καταγράψαμε τρόπους που θα κάνουμε κι εμείς
τους γονείς μας χαρούμενους!!!!!!