Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 22 Οκτωβρίου 2017

eTwinning''The fairy of the living values''-Αξία ζωής:Σεβασμός



Φέτος θα πραγματοποιηθεί στο νηπιαγωγείο μας ένα νέο ευρωπαικό πρόγραμμα eΤwinning με τίτλο''The fairy of the living values'' Τα συνεργαζόμενα σχολεία


Το πρόγραμμα παρέχει σε μαθητές και εκπαιδευτικούς τη δυνατότητα να συνεργάζονται, να δημιουργούν, να μοιράζονται και να συζητούν, καθώς εργάζονται με ποικίλες εκπαιδευτικές εμπειρίες που βασίζονται σε αξίες. Το περιεχόμενο του προγράμματος είναι ποικίλο και περιλαμβάνει σκέψεις, συζητήσεις καθώς και παιχνίδια και άλλες δραστηριότητες στο σχολικό πρόγραμμα σπουδών. Το κοινό στοιχείο μεταξύ αυτών των δραστηριοτήτων είναι ότι όλες έχουν τις αξίες στον πυρήνα τους.
Στόχοι του έργου αποτελούν τα παρακάτω:
· Η ανάπτυξη της συνεργασίας σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών με την 
εφαρμογή της συνεργατικής μάθησης 
· Η αξιοποίηση από τους μαθητές της αρχής «μαθαίνω πώς να μαθαίνω»
· Η κοινωνική, προσωπική και πολιτισμική ανάπτυξη των μαθητών
· Η προσαρμογή της διδακτικής πράξης στις ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών 
με την προώθηση της συμμετοχής των μαθητών και την παραγωγή 
κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού.
 Ο κεντρικός ήρωας που θα μαθαίνει τις αξίες στα παιδιά αποφασίστηκε απ'όλα τα μέλη να είναι μια νεράιδα.Το όνομα της Νεφέλη
και το τραγούδι της
                           

Η νεράιδα Νεφέλη άφησε στο νηπιαγωγείο μας ένα δώρο

Τα παιδιά βρήκαν το δώρο σε ένα σημείο της τάξης!
Ο ενθουσιασμός του μεγάλος!!!

Με μεγάλη λαχτάρα άνοιξαν το κουτί και μέσα βρήκαν ένα βιβλίο,ένα γράμμα,ένα ραβδάκι,χρυσόσκονη και καραμέλες.

Διαβάσαμε το γράμμα και μάθαμε ότι μας το έστειλε μια νεράιδα
και για ποίο λόγο

παρατηρήσαμε με μεγάλη προσοχή όλα τα δωράκια της


και μάθαμε και γιατί μας έστειλε το πρώτο βιβλίο


και ξαφνικά ακούστηκε μουσική και η νεραιδούλα
παρουσιάστηκε μπροστά μας!!!
Και όλοι χορέψαμε μαζί της με μεγάλη χαρά!!!!









Αποφασίσαμε να μάθουμε και το αρχικό γράμμα
της νεράιδας Νεφέλης και φυσικά το στολίσαμε με πολύ νεραιδόσκονη




Τις επόμενες μέρες η αποστολή μας ήταν να διαβάσουμε το πρώτο βιβλίο που βρήκαμε στο κουτί της νεράιδας και θα μας μάθαινε την αξία του Σεβασμού.
Διαβάσαμε τον Έλμερ και ακολούθησε μεγάλη συζήτηση.
Τα παιδιά ήταν ικανά να αναγνωρίσουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ ατόμων(φύλο.συνήθειες...).΄Έτσι λοιπόν το προχωρήσαμε και λίγο παραπέρα

Τους έφτιαξα τον Έλμερ και γράψαμε  στα τετράγωνα
 τι ξέρουμε ως τώρα γι' αυτόν.


Τα παιδιά ζωγράφισαν τον δικό τους Έλμερ
 και καταγράψαμε για πιο λόγο ο καθένας τους είναι μοναδικός!




Συζητήσαμε και καταγράψαμε με πιο τρόπο δείχνουμε πως σεβόμαστε τον εαυτό μας,τους άλλους,το σχολείο μας,τα ζώα,τη γη και το σπίτι μας

Φτιάξαμε τη μάσκα του Έλμερ


και μία μάσκα για τον καθένα μας




Παίξαμε το διάδρομο της σκέψης
«Ο Έλμερ δεν κοιμάται το βράδυ και σκέφτεται γιατί δεν θέλει να είναι διαφορετικός».

 Ακούμε τις σκέψεις του.Πώς νιώθει που είναι διαφορετικός από τους άλλους ελέφαντες; Τα παιδιά φτιάχνουν έναν διάδρομο. Περνά ο Έλμερ και ακούει από τα παιδιά τις σκέψεις τους. Παίζει απαλή μουσική. Τα παιδιά ξέρουν πως ο Έλμερ θα περπατά αργά, κοιτάζοντας μόνο ευθεία και στο σημείο που βρίσκεται κάθε φορά. Ακούμε μόνο τις φωνές των παιδιών που είναι δεξιά και αριστερά του Έλμερ δυνατά και καθαρά. Στον κύκλο όταν τελειώσουμε γίνεται μικρή συζήτηση για το τι ακούστηκε.


 Το πάρτυ 
Οι ελέφαντες καθιέρωσαν μια μέρα του χρόνου που ντύνονται όλοι παρδαλοί. Ας πάμε σε αυτό το πάρτι!
 Τα παιδιά κάθονται στο κέντρο της αίθουσας που είναι η πίστα. Παίζει το ελεφαντάκι του Φοίβου Δεληβοριά και ο Έλμερ υποδέχεται τους φίλους του. Μπαίνουν όλα τα παιδιά και χορεύουν στο πάρτι ως εξής:
    • Ο ελέφαντας που περπατάει ανάποδα
    • Ο ελέφαντας που γυαλίζει στο σκοτάδι
    • Ο ελέφαντας με τη μικρή προβοσκίδα.
    • Ο ελέφαντας με τα τρίγωνα αυτιά.
    • Ο ελέφαντας που έχει λεπτά πόδια.
Όλοι είναι αποδεκτοί σε αυτό το πάρτυ με τις ιδιαιτερότητές τους.






 Φτιάξαμε τον κύκλο της αγάπης: Καθόμαστε σε κύκλο. Σηκώνεται ένα παιδί και πηγαίνει στο κέντρο του κύκλου. Φωνάζει κάποιο συμμαθητή του λέγοντας τη φράση: «καλώ τον π.χ. την Άννα-Μαρία να δυναμώσουμε τον κύκλο γιατί είναι καλή φίλη». Η Άννα-Μαρία σηκώνεται, πιάνει χέρι χέρι με το πρώτο παιδί και τότε καλεί άλλο παιδί επισημαίνοντας κάτι θετικό του χαρακτήρα του. Επισήμανση θετικών χαρακτηριστικών όλων των παιδιών.Δραστηριότητα που λάτρεψαν τα παιδιά κι αποφασίστηκε να την κάνουμε κάθε μέρα λίγο πριν φύγουμε από το σχολείο. 



Στο σχολείο μας αγαπάμε,συνεργαζόμαστε,σεβόμαστε!!!
Ακολουθούν και μερικές ακόμη δραστηριότητες που κάναμε παρέα με τον Έλμερ

Από τι γράμμα αρχίζει ο Έλμερ;;;;
Από Ε
Κόψαμε,κολλήσαμε και στολίσαμε.







Βάλαμε χρώμα στο μεγάλο μας Έλμερ.
Παίρνοντας αφορμή από τις συζητήσεις των παιδιών για τα σχήματα,
τους έδειξα τον πίνακα του Βασίλι Καντίνσκι.

Και έτσι ο Έλμερ μας συνάντησε τον Καντινσκι,αλλά
φτιάξαμε και άλλους σχηματο-Ελμερ
τέλος,με όσα σχήματα μας περίσσεψαν
 κάναμε διάφορες συνθέσεις








1 σχόλιο:

  1. Συγχαρητήρια για τις όμορφες δραστηριότητες! Ελάτε από τα http://tamagikataxidiatounipiagwgeioumas.blogspot.gr/ για να παραλάβετε βραβείο! Keep blogging!

    ΑπάντησηΔιαγραφή