Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 17 Ιανουαρίου 2015

Βήματα για τη ζωή:16-17 και οι βοηθοί μας


Συναισθήματα

Στο μάθημα 16 μιλήσαμε για τα συναισθήματα.Μάθαμε τι είναι τα συναισθήματα
και με ποιό τρόπο θα μπορούμε να μαντεύουμε,δηλ. να καταλαβαίνουμε
τα συναισθήματα των άλλων.
Παρατηρήσαμε τους πίνακες ζωγραφικής και μετά από πολύ
συζήτηση διαπιστώσαμε ότι ένας τρόπος με τον οποίο μπορούν να γίνονται
αντιληπτά είναι οι σωματικές ενδείξεις.Με την παρατήρηση των άλλων,μπορούμε
πολλές φορές,να καταλάβουμε πως νιώθουν.

Παίξαμε το παιχνίδι μάντεψε πως νιώθω

Στη συνέχεια πήραν στα χέρια τους καθρεφτάκι και έκαναν διάφορες εκφράσεις
συναισθημάτων



κάθε φορά που άλλαζαν έκφραση,παρατηρούσαν τους εαυτούς τους



Διαβάσαμε το παραμύθι
"Η παλέτα των συναισθημάτων"

Η ηρωίδα του βιβλιού δυσκολευόταν να αναγνωρίσει τα συναισθήματα που ένιωθε.
Έτσι κι εμείς φωτοτυπήσαμε είκόνες από το βιβλίο με τα συναισθήματα
της Συναισθηματικούλας και δημιουργήσαμε έναν κολάζ ως πίνακα αναφοράς για τα
τέσσερα βασικά συναισθήματα.

Έφταξαν μάσκες συναισθημάτων και τους έδωσαν κι ονόματα



και έπαιξαν μαζί τους

Οι μάσκες πήραν τη θέση τους στο σπιτάκι των συναισθημάτων
που σιγά σιγά αρχίζει και στήνεται

Παρατηρήσαμε τον πίνακα ζωγραφικής και συζητήσαμε για τα χρώματα
που ο ζωγράφος χρησιμοποίησε.Τα παιδιά εξέφρασαν με χρώματα τα
συναισθήματά τους.

Συζητήσαμε για τα χρώματα που δίνουμε στα θετικά συναισθήματα
και τι στ'αρνητικά και έπειτα ο καθένας έφτιαξε τη δική του παλέτα

Παίξαμε συνθέτοντας τις λέξεις

μετρήσαμε τις φωνόύλες


και μάθαμε τα αρχικά τους,παίζοντας με τα δάχτυλάκια μας


                            Μάθμα 17ο:Χαρούμενος/Λυπημένος

Στόχος του μαθήματος είναι να πειστούν τα παιδιά ότι όλα τα συναισθήματα είναι φυσιολογικά και αποδεκτά.Να εμπεδώσουν ότι μπορούμε να μαντέψουμε πως αισθάνονται οι άνθρωποι από τις εκφράσεις του προσώπου τους,τις στάσεις του σώματος τους αλλά και από τις ενδείξεις των περιστάσεων.Να γνωρίσουν τα παιδιά 3 τρόπους που θα τα βοηθήσουν να αντιλαμβάνονται τα χαρούμενα και λυπημένα συναισθήματα:βλέπω,ακούω και ρωτώ.
                                  Ακολουθούν ορισμένες από τις δραστηριότητές που κάναμε σε αυτό το μάθημα  καθώς θα το συνεχίσουμε γιατί το ενδιαφέρον των παιδιών δεν μας επιτρέπει να το σταματήσουμε.

Μάθαμε το αρχικό της λέξης χαράς

και όπως είπαν και τα ίδια τα παιδιά"γι' αυτό η λέξη χαρά αρχίζει με αυτό
το γράμμα,γιατί όταν χαιρόμαστε ανοίγουμε χέρια και πόδια καθώς χοροπηδάμε"

Προσπαθήσαμε να βρούμε γιατί το αγοράκι είναι χαρούμενο
και το κοριτσάκι λυπημένο,προτρέποντας τα παιδιά να δίνουν διαφορετικές απαντήσεις

Φτιάξαμε το βιβλίο της χαράς και της λύπης

Με υπόκρουση κλασικής μουσικής και φτιάχνοντας τη χώρα της χαράς και της λύπης
τα παιδιά κινούνται ελεύθερα στο χώρο.Κάθε φορά που εναλλάσσονται τα κομμάτια
εναλλάσσονται και οι κινήσεις και ο τρόπος που εκφράζονται τα παιδιά.
Στη  χώρα της χαράς χορεύουν το χορό της χαράς

Στη χώρα της λύπης οι άνθρωποι είναι σκυθρωποί

Η στάση του σώματος σαν το λ της λύπης...


                                     

Μάθαμε και χορέψαμε το τραγούδι
"ο Παλιάτσος"
Ένα τραγούδι που ξεκινάει με μουσική που προκαλεί λύπη,στη συνέχεια
η ένταση αλλάζει και το συναίσθημα γίνεται χαρά και στο τέλος πάλι λύπη.

και κάποιες από τις ατομικές μας εργασίες στις οποίες ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας
χαρούμενο και λυπημένο.
Αυτό ήταν το α΄μέρος καθώς το μάθημα θα το συνεχίσουμε....

                 Όμορφες στιγμές με τους βοηθούς της τάξης μας

                                                  7ος Βοηθός: Ο Σπύρος μας

Μας παρουσιάζει τον εαυτό του

Μαζί με τη μαμά του και την μικρή του αδερφή
απαντούν στις ερωτήσεις των παιδιών

Η μαμά του Σπύρου μας διάβασε το αγαπημένο του παραμύθι


Η μαμά χόρεψε μαζί μας και μας κέρασαν πεντανόστιμα τυροπιτάκια
                                                       8ος Βοηθός:Ο Θανάσης
Ο Θανάσης με τη μαμά του μας δείχνουν φωτογραφίες

Η μαμά μας μιλάει για το Θανάση

Μας διάβασε το αγαπημένο του παραμύθι

Η μαμά Κατερίνα ήρθε δύο φορές στην τάξη μας
μία για τον Αλέξανδρο και μία για τον Θανάση.
Και τις δύο φορές έπαιξε και χόρεψε μαζί μας και την ευχαριστούμε πολύ!!!
Η μαμά έφτιαξε για τον Θανάση μας κέικ και κέρασε όλα τα παιδάκια
                                                      9ος Βοηθός:Ο Θύμιος


Ο Θύμιος με τη μαμά του μας έδειξαν φωτογραφίες

Η μαμά μας μίλησε για τον Θύμιο
Μας διάβασε παραμύθι

κι έπαιξε μαζί μας

Στο τέλος κάναμε και την κλήρωση για τον επόμενο βοηθό!!!

Συνεχίζεται.....

11 σχόλια:

  1. ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΔΙΟΝΗ !ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΠΡΟΧΩΡΑΤΕ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Βηματίζεις ανοδικα κοριτσάκι μου!!!!!Μπράβο σας!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εξαιρετικά Διόνη μου!!!!!!Θα κλέψω πολλές ιδέες για τα συναισθήματα!!!!!Ακολουθώ........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΤΙ ΥΠΕΡΟΧΑ ΟΛΑ ΜΠΡΑΒΟ ΔΙΟΝΗ ΜΟΥ ΠΡΟΧΩΡΑΤΕ ΤΕΛΕΙΑ ΧΙΛΙΑ ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΠΟΣΟ ΑΠΟΛΑΥΣΤΙΚΟΙ ΕΙΣΤΕ!!ΘΑ ΤΟ ΞΑΝΑΠΩ:ΤΙ ΤΥΧΕΡΑ ΠΑΙΔΙΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μπράβο Διόνηηηηηηηηηηηη!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. πολύ ωραία βηματίζετε...συναισθηματικά!!!!
    Μπράβο!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΕΧΩ ΠΟΛΛΑ ΝΑ ΠΑΡΩ!!! ΠΟΛΛΗ ΚΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ!!! ΑΠΟΘΗΚΕΥΩ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μπράβο σας !!!! εξαιρετικά πάει το πρόγραμμά σας ,τυχερά τα παιδάκια σου !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή